Amazon lanceerde in stilte Scout, een directe concurrent van Pinterest

Leestijd: 1 min (read)

Eén van de uitdagingen van Amazon FDA (Fulfillment by Amazon) is om verkopers in staat te stellen vraag en aanbod optimaal op elkaar af te laten stemmen. Het bedrijf domineert e-commerce, maar met name op het vlak van gepersonaliseerde belevingen is nog veel te winnen.

Na het weinig succesvolle Interesting Finds en Lauchpad kiest Amazon nu voor Scout, een Ai-powered concurrent van Pinterest. De volgende video legt uit wat AMZ Scout beoogt:

Scout lijkt een beetje op Pinterest: het groepeert producten per categorie en laat bezoekers erin bladeren en hun voorkeuren aangeven – eigenlijk heel basaal, duimpje op of neer. En in die wijze van voorkeur zie ik ook wel een overeenkomst met Facemash, ooit omschreven als Harvard’s Am I Hot or Not en voorloper van Facebook, of zoiets als Tinder.

iCity-Scout

Het doel is natuurlijk om beter in beeld te krijgen wat de voorkeur van klanten is en waar ze behoefte aan hebben. En vervolgens deze kwalitatieve en kwantitatieve informatie terug te geven aan de verkopers, zodat ze hierop hun aanbod beter kunnen afstemmen.

Vooralsnog wordt Scout uitgerold in 10 landen en voor een beperkt aantal met name visuele producten. Nederland zit daar nog niet bij.

.

Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BV
Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BVhttps://cross-silo.com
CEO, CROSS SILO BV en Uitgever van iCity Magazine
 
Ontwerper van de ROUNDMAP - een 360-graden mapping systeem gericht op waardecreatie, klantinteractie en duurzame klantwaarde (CLV) - https://roundmap.com
 
Eerder werkzaam voor o.a. Dow Jones (US), CMG Finance (NL), SCSK Corporation (Japan), The Internet Plaza en Enternet. Beschikbaar als lid RvB (CMO/CDO/CSO) of RvC.

More from author

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Related posts

Advertismentspot_img

Latest posts

An Integrated Approach To Business: Close The Loop!

Research by IBM shows that 84% of Digital Transformation fail, while others claim that between 81% and even 93% of CX initiatives do as...

Movers & Shakers: Backbase – Omni-channel Digital Banking Sofware

They are being overloaded by international awards: who or what is Backbase? In this new category Movers & Shakers, we look at Dutch companies that...

The Health-Growth Paradox

Business Growth seems to be on top of everyone’s agenda. We have to innovate, do all we can to outperform the competition, transform ourselves...

Want to stay up to date with the latest news?

We would love to hear from you! Please fill in your details and we will stay in touch. It's that simple!