Blokker verbindt ‘Bricks’ met ‘Clicks’

Leestijd: 1 min (read)

Amsterdam, 4 februari 2019 – Blokker, de keten die alles biedt wat je in je huishouden nodig hebt, wordt volledig ‘Bricks & Clicks’. Het bedrijf voegt het aanbod van de fysieke winkels (‘bricks’) en haar webwinkel (‘clicks’) samen, waardoor een consistenter en beter op de klant afgestemd aanbod ontstaat. Tot nu toe opereerden de webwinkel en de fysieke winkels nog los van elkaar, zodat het bedrijf snel een sterke positie online kon opbouwen. De samenvoeging tot ‘bricks & clicks’ is onderdeel van de groeistrategie die onder de huidige directie is ingezet.

Eerder is al besloten om het distributiecentrum (DC) in Geldermalsen (dat gericht is op de fysieke winkels) en het DC in Gouda (dat gericht is op de webshop) te integreren. Het bestaande DC in Geldermalsen wordt daartoe omgebouwd tot een hypermodern ‘omnichannel DC’. De integratie moet na de zomer zijn afgerond.

Vorige maand werden ook de winkelorganisatie en de e-commerceorganisatie al in één kantoorpand in Amsterdam samengevoegd. In de winkels worden de bestelzuilen voor online bestellingen meer zichtbaar en helpen ze, net als de webshop, de klanten beter in het gehele selectie- en aankoopproces. Klanten krijgen daarnaast meer keuze in bezorg- en ophaalmogelijkheden. Douwe Egberts-waardepunten, waarmee al jarenlang exclusief in de Blokkerwinkels kan worden betaald, kunnen sinds kort ook in de webshop worden gebruikt.

Door de samenvoeging verwacht Blokker dat 14 arbeidsplaatsen komen te vervallen. Hiertoe is een adviesaanvraag bij de Ondernemingsraad ingediend. Blokker heeft het voornemen zoveel mogelijk medewerkers te herplaatsen binnen het bedrijf.

Over Blokker
Blokker is de winkel die alles biedt wat je in je huishouden nodig hebt. Blokker heeft ruim 430 winkels in Nederland, met circa 5.000 medewerkers. Per jaar verwelkomt Blokker circa 140 miljoen bezoekers (fysieke winkels en online gecombineerd). In 2018 behaalde het winkelbedrijf een vergelijkbare omzetgroei van 6% ten opzichte van het jaar ervoor.

iCity Magazine Redactie
iCity Magazine Redactiehttps://icity.nl
iCity is een online magazine wat als doel heeft de gevolgen van sociale en technologische innovatie te helpen duiden in de context van relevante politieke, economische, sociale en technologische gebeurtenissen.

PERSBERICHTEN worden weergeven 'AS-IS'. iCity is niet en kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de juistheid van het bericht, noch kan iCity aansprakelijk worden gesteld voor de auteursrechten, welke al dan niet rusten op het aangeleverde materiaal. Mocht u van mening zijn dat de inhoud van het persbericht onjuist is en/of dat er op eniger wijze inbreuk gemaakt is/wordt op de rechten van derden, dan dient u zich te vervoegen bij de opsteller van het persbericht, zoals vermeld onderaan elk persbericht. Indien mocht blijken uit communicatie met de opsteller dat er inderdaad inbreuk gemaakt is/wordt, dan zullen wij uiteraard meewerken om die inbreuk niet langer te laten voortbestaan.

More from author

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Related posts

Advertismentspot_img

Latest posts

Meer 65-plussers hebben betaald werk

PERSBERICHT - Er zijn steeds meer ouderen van 65 jaar of ouder die betaald werk hebben. Uit cijfers van het CBS blijkt dat het...

Steeds meer Nederlanders gaan weer naar kantoor

Delft, 1 april 2021 - Sinds 8 februari is er een stijgende lijn te zien van het aantal mensen dat weer naar kantoor gaat....

Flinke groei online fietsplatform Find Your Bike door Coronaschaarste

Findyourbike, het online platform voor gebruikte én nieuwe fietsen dat in 2019 is gelanceerd, maakt een uitzonderlijke groei door sinds het aanbod van nieuwe...

Want to stay up to date with the latest news?

We would love to hear from you! Please fill in your details and we will stay in touch. It's that simple!