Leestijd: 1 min (read)

Journalist Vincent Andriessen (41) treedt op 1 mei in dienst van Elsevier Weekblad als Chef Digitaal. Hij wordt verantwoordelijk voor de verdere digitale expansie van de titel.

Eerder was Andriessen als Chef Digitaal nauw betrokken bij de transitie van print naar digitaal bij Het Financieele Dagblad. Daarna was hij hoofdredacteur bij verschillende digitale titels bij contentmarketingbureau LVB. Andriessen studeerde rechten en begon zijn journalistieke carrière bij de stadsredactie van Metro.

Vincent Andriessen
Vincent Andriessen

Andriessen: ‘Ik kijk ernaar uit samen met de redactie aan de slag te gaan om Elsevier Weekblad ook digitaal zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor bestaande en nieuwe lezers. Elsevier Weekblad is al decennia een baken van onafhankelijke journalistiek en opinie. Juist in een tijd waarin “fake news” zich razendsnel verspreidt via verschillende digitale kanalen is het van belang dat een nieuwsbron als Elsevier Weekblad zich inzet om op diezelfde kanalen aanwezig te zijn met objectieve berichtgeving.’

Hoofdredacteur Arendo Joustra van Elsevier Weekblad: ‘We zijn zeer verheugd dat Vincent ons komt versterken. Hij brengt veel ervaring en kennis mee. Die hebben we hard nodig om onze lezers nog beter te bedienen op alle digitale kanalen.’

Elsevier Weekblad is met afstand het grootste opinieweekblad van Nederland. Het is bekend van toonaangevende onderzoeken naar de beste ziekenhuizen, scholen en studies, maar ook van een nuchtere, zakelijke en eigenzinnige benadering van actuele kwesties. Naast het weekblad (sinds 1945) en een digitaal platform verzorgt de redactie ook uitgaven als modeglossy STIJL, het maandblad Juist, speciale edities en boeken, en organiseert ze events als de HJ Schoo-lezing.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.