Als u een handzame gids zoekt om uw organisatie veilig de sociale media in te sluizen, dan is het boekje ‘Social media strategie in 60 minuten’ van Jarno Duursma een absolute aanrader. Zo, de conclusie heeft u al.

Het praktische boekje – gezien het A5-formaat opvallend klein – is vrij van wollig taalgebruik, nodeloze dwalingen of opgeklopte verwachtingen en leest mede daardoor gemakkelijk weg. Bij mij verscheen na 90 minuten het dankwoord, maar wie sneller leest haalt het eind in 60 minuten. Een verademing als je gewend bent boeken te lezen waar je weken mee zoet bent.

Maar begrijp me goed: klein maakt het niet minder waardevol. Sterker nog, het boekje behandelt precies de juiste onderwerpen, legt de nadruk op de juiste plekken en doet dat ook nog eens op een heldere en bovenal nuchtere manier. Een Groninger waardig.

De doelgroep is duidelijk: dit boek is voor alle managers en medewerkers, die willen leren hoe ze enerzijds de organisatie als geheel betrokkener, opener en socialer kunnen maken. En anderzijds hoe zij het maximale rendement kunnen halen uit de deelname aan de social media. Ook de noodzaak van het verkrijgen van draagvlak in de top ontbreekt niet.

Juist door de helderheid en beknoptheid is het een prima gids om alle leden van een social media team snel op één lijn te krijgen (lees: hetzelfde begrips- en verwachtingsnivo).

Het formaat kent natuurlijk ook beperkingen: de doorgewinterde marketeer zal de diepte erdoor missen. Maar die kleine groep is nauwelijks nog te verrassen. Toch denk ik dat menig marketeer straks stiekem het boekje onder zijn/haar kussen bewaart – voor als ze weer eens ‘begrijpelijk’ moeten uitleggen wat ze nou toch allemaal bedoelen.

Vanaf 11 september 2013 ligt ‘Sociale media strategie in 60 minuten’ in de boekwinkels.

Auteur: Jarno Duursma – www.jarnoduursma.nl
Titel: Sociale media strategie in 60 minuten (uitgave 2013)
Uitgeverij: Haystack i.s.m. Frankwatching

ISBN: 978 94 61260604
Te bestellen bij Bruna.nl of Mananagementboek.nl

Sociale media strategie in 60 minuten

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here