Leestijd: 1 min (read)

Gisteren was de Kick-off van de Social Media Club Almere (SMC_036) in het Apollo Hotel. Met dank aan Samira Salman voor de co-organisatie. Zo’n 30 mensen waren op het event afgekomen. Met vermoedelijk eenzelfde passie rond het thema social media (marketing) als ondergetekende.

Jan Willem Alphenaar, voorloper van de Nederlandse tak van Social Media Clubs, bood als aftrap een kijkje achter de schermen van de andere social media clubs in Nederland. Om vervolgens ontspannen en vooral met humor al koppensnellend langs een aantal thema’s rond het fenomeen social media en trendwatching te wandelen.

jwalphenaar-smc036

Irena Marmelstein gaf vervolgens een presentatie, die duidelijk meer de diepte in ging. Irena besprak de motivatie en het stappenplan van een social media strategie bij FNV Bondgenoten. De uitwerking ervan kan voor veel organisaties als globale leidraad werken, waarbij aangetekend dat geen organisatie hetzelfde is en een strategie altijd maatwerk blijft.

irenamarmelstein-smc036

We bleven hierna nog een paar uur napraten aan de bar. Al met al een geslaagd eerste event van de 17e Social Media Club in Nederland.

De planning is om elke maand bij elkaar te komen. De eerstvolgende Meetup staat gepland voor 8 mei 2013 (locatie nog onbekend).

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.