GlobalWebIndex voert het meest uitgebreide en gedetaileerde onderzoek ter wereld uit naar de ontwikkeling van e-commerce over meerdere platformen (PC, mobiel, tablets, consols en TV).

De GWI-rapporten verschijnen 3x per jaar en helpen bedrijven om inzicht te krijgen in het gedrag, de motivatie en de houding van klanten op een wereldwijde schaal. Hiervoor voert GlobalWebIndex 130.000 interviews per jaar, verdeeld over 31 internationale markten.

Het zojuist uitgekomen rapport ‘Global E-commerce Report 2013’ is van februari 2013 en kijkt terug op voorgaande perioden. Uiteraard wordt daarin ook gekeken naar Nederland en een aantal conclusies zijn nu al opvallend te noemen. Zo blijkt – geheel tegen onze verwachting – dat Nederland behoorlijk achterloopt als het gaat om online aankopen.

Een paar voorbeelden van die opvallende achterstand:

  • Wereldwijd koopt méér dan 50% hun boeken online, in Nederland is dit minder dan 13%.
  • Wereldwijd bestellen méér dan 40% hun films online, in Nederland is dit minder dan 7%.
  • Wereldwijd laten 69% van de kopers een review achter, in Nederland slechts 30%.

Meer informatie vindt u op de site van GlobalWebIndex, waar u ook een linkje vindt om het gehele GWI.7 rapport direct te bestellen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here