Leestijd: 1 min (read)

De gemiddelde verkooptijd van woningen is door de (afgelopen) crisis opgelopen van 60 dagen in de periode voor 1999 naar méér dan 200 dagen nu. Je zult in deze tijd je huis maar moeten verkopen!

Als ervaren twittergebruiker leek het mij een goed idee om die verkopers een sociale, helpende hand te bieden. Begin april startte ik daarom het twitteraccount @huisindekijker en inmiddels zet ik dagelijks zo’n 250 woningen letterlijk in de kijker.

Een aantal tweeps koppelden al terug dat de bezoekersaantallen van hun woning kort na de plaatsing op @huisindekijker met een factor 5-10 omhoog ging. Dat betekent een grotere kans op het vinden van een koper!

Een caroussel zorgt voor de nodige herhaling. Het kost helaas wel de nodige tijd om het allemaal te onderhouden, maar ik denk erover om de intake te automatiseren. Mensen kunnen dan zelf hun huis inbrengen en na controle gaat het tweeten daarna vanzelf.

Het is allemaal gebaseerd op no-pay-hard-work, maar als ik er een paar mensen mee kan helpen, dan is het de moeite al waard. Ook dat is de Sociale Media.

Een simpel idee, maar je moet het gewoon even doen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.